Η Ομοσπονδία μας καλωσορίζει τους 25.000 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στα σχολεία μετά από περιπέτειες και ατελείωτους αγώνες που έδωσε ο κάθε ένας ξεχωριστά καθώς και τους 32.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν και συνεχίζουν τον αγώνα για την μονιμοποίηση τους..
Με το σύνθημα «Η Παιδεία αλλάζει #Στην Πράξη» προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να πείσει και τους πιο δύσπιστους ότι η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει με σημαντικές καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα!.
Μερικές από τις καινοτομίες που θα εφαρμοστούν φέτος είναι τα ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες με διαδραστικούς πίνακες και μεγάλες ταχύτητες σύνδεσης με το διαδίκτυο τα οποία θα υλοποιηθούν στο μέλλον.
Εκπαιδευτικοί όμιλοι οι οποίοι θα γίνουν πέρα από το ωράριο διδασκαλίας και το ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς ουσιαστικά κίνητρα (όπως γίνεται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία).
Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι – Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές που θα καθοδηγούν και θα ελέγχουν την πορεία των εκπαιδευτικών του σχολείου και θα ετοιμάζουν το έδαφος για την μελλοντική ατομική αξιολόγηση του κάθε εκπαιδευτικού και θα έχουν και εισηγητικό ρόλο για την επιτυχή ολοκλήρωση της δόκιμης περιόδου των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και αξιολόγηση σχολικής μονάδας χωρίς να έχουν οριστεί ακόμα οι σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι είναι καθόλα υπεύθυνοι για την αξιολόγηση μαζί με τους νέους Διευθυντές σχολείων και τις υπερεξουσίες που θα έχουν όταν οριστούν και αυτοί στο μέλλον.
Η Τράπεζα Θεμάτων που θα εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις του Λυκείου χωρίς θέματα για την Γ’ τάξη και για άλλη μια χρονιά το Μεταλεικιακό έτος – τάξη μαθητείας θα εφαρμοστεί με νέα ΚΥΑ υλοποίησης η οποία δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί αναλυτικά και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς έχει λήξει.
Όλα αυτά δίνουν το στίγμα ότι «Η Παιδεία θα αλλάξει #Στο μέλλον»
Λίγες ημέρες απέμειναν για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία και ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια άλλη πραγματικότητα.
Στο πάρα πέντε ανακοινώθηκε η μερική έγκριση των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ, όπως και η Β΄ φάση εγγραφών η οποία έληξε πριν την εξαγωγή αποτελεσμάτων των μεταξεταστέων μαθητών των Γυμνασίων.
Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, τοποθετούνται προσωρινά και πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Οι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν αν είναι πραγματικά υπεράριθμοι. Οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Γνωρίζει κανείς άραγε τα πραγματικά κενά; Το Υπουργείο έσπευσε να οριστικοποιήσει τα τμήματα από τον Ιούλιο με χιλιάδες γονείς μαθητών να μην έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής καθώς δεν ενημερώθηκαν ότι η περίοδος εγγραφών φέτος ήταν τον Ιούλιο.
Αλαλούμ σχετικά με τις κρίσεις στελεχών. Πλήθος σχολείων έχουν μείνει ακέφαλα, μετά τις διαρκείς παρατάσεις της θητείας των Δ/ντών και Υποδ/ντών και τις παραιτήσεις όσων ορίζονται με βάση την αρχαιότητά.
Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, βιβλία ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και εργαστηριακός εξοπλισμός αναμένονται εδώ και χρόνια. Η ενισχυτική διδασκαλία και το πρόγραμμα ΜΝΑΕ δεν έχει δρομολογηθεί.
Η αγωνία με το πρώτο κουδούνι, θα επιστρέψει στις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τα θέματα του κορονοϊού, η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών είναι υπό συζήτηση, με χαλαρά, ανύπαρκτα και επικίνδυνα για την δημόσια υγεία πρωτόκολλα καθώς, όπως ήδη έχει γνωστοποιήσει η κυβέρνηση τα σχολεία φέτος θα ξεκινήσουν σε συνθήκες κανονικότητας όπως και η υπόλοιπη κοινωνία.
Συνέχιση της μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών, διατήρηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων και περικοπών, ο πληθωρισμός εκτοξεύεται, η κοινωνική πολιτική είναι σχεδόν ανύπαρκτη για τη στέγαση και μετακίνηση χιλιάδων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, με τον μισθό του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, ο οποίος είναι κάτω από τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη.
Κυρία Υπουργέ έχει πολύ μέλλον μπροστά της η Δημόσια Παιδεία και η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση για να αλλάξουν τελικά στην πράξη.
Ζητούμε
- Να συνεχιστούν οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των μαθητών στα σχολεία και το μήνα Σεπτέμβριο. Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτήσει στο σχολείο και στην ειδικότητα που επιθυμεί.
- Να υπολογιστούν τα τμήματα με 15 μαθητές για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους.
- Να παρθούν άμεσα όλα τα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
- Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, στις αρχές Σεπτέμβρη, αφού αναδειχτούν τα πραγματικά κενά και τα πλεονάσματα των σχολικών μονάδων και έχουν ολοκληρωθεί εγγραφές, μετεγγραφές, εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων.
- Κατάργηση του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα και του Ενδοσχολικού Συντονιστή καθώς προσθέτει επιπλέον γραφειοκρατία, άγχος και αποπροσανατολίζει τον εκπαιδευτικό από το να διδάξει ελεύθερος στην τάξη.
- Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία και για τα εργαστηριακά μαθήματα και για το πρόγραμμα ΜΝΑΕ των ΕΠΑ.Λ.
- Να υπολογιστούν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των έκτακτων κενών από Covid-19, που θα προκύψουν από συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Μέριμνα για εκπαιδευτικούς και μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα
- Να ολοκληρωθούν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, να γίνουν επιμορφώσεις στις ειδικότητες πάνω σε αντικείμενα νέας τεχνολογίας και μεθοδολογίας που θα περιέχουν τα καινούρια βιβλία των ΕΠΑ.Λ..
- Γενναία χρηματοδότηση των εργαστηρίων των Ε.Κ. και αντικατάσταση του απαρχαιωμένου εξοπλισμού.
- Να δοθούν φέτος στα σχολεία επιπλέον κονδύλια για τη θέρμανση και την καθαριότητά τους.
- Αύξηση στους μισθούς πείνας, μείωση της φορολογίας και κατάργηση των μνημονικών δεσμεύσεων, ζωή με αξιοπρέπεια.
————————
Συνάντηση Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την Υφυπουργό Παιδείας και τον ΓΓΕΕΚΔΒΜΝ
Όλα όσα συζητήθηκαν από το Δ,Σ, της ΟΛΤΕΕ
Συνεχίζοντας τις επαφές του το νέο Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, είχε συνάντηση συνολικής διάρκειας μίας ώρας την Τρίτη 06/09/2022 με την Υφυπουργό Παιδείας κα. Ζ. Μακρή παρουσία του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Δια Βίου Μάθησης κ. Γ. Βούτσινο. Από την πλευρά της ΟΛΤΕΕ συμμετείχαν ο πρόεδρός της κ. Χιονάς Παπαδόπουλος, ο αντιπρόεδρος κ. Παλαιολόγος Δούρος, ο γενικός γραμματέας κ. Ηλίας Τσιντώνης και η Ειδική Γραμματέας κα. Μαρία Ψωμοδότη.
Στη συνάντηση η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα συζητήθηκαν όλα τα καίρια προβλήματα που απασχολούν τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς και εργασιακά θέματα του κλάδου μας.
Αναλυτικότερα, τέθηκε από την πλευρά μας ο τρόπος αλλά και ο χρόνος στον οποίο γίνονται οι εγγραφές των ΕΠΑ.Λ καθώς θεωρούμε ότι ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων. Ζητήσαμε να μην οριστικοποιούνται τα τμήματα τον Ιούλιο και να μένουν ανοιχτά για εγγραφές μαθητών έως το πέρας των εγγραφών του Σεπτέμβρη, άμεση παράταση του συστήματος ηλεκτρονικών εγγραφών και να καταργηθούν όλοι οι περιορισμοί που υπάρχουν για τα ΕΠΑ.Λ από το σύστημα e-eggrafes. Αν και η Υφυπουργός μαζί με τον ΓΓ αντέτειναν τα ασφυκτικά χρονικά όρια για προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών φαίνεται ότι το θέμα αυτό απασχολεί τους υπευθύνους του υπουργείου (μετά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις μας) και η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι θα επανεξεταστεί όλο το πλαίσιο εγγραφών και τα χρονοδιαγράμματα.
Ζητήσαμε αύξηση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δικαιότερη κατανομή των θέσεων μεταξύ των υποψηφίων των δύο τύπων λυκείων. Επίσης ζητήσαμε την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Ανώτατα Στρατιωτικά Ιδρύματα και τις Σχολές Αξιωματικών από το τρέχον σχολικό έτος, όπου λάβαμε υπόσχεση να εξεταστούν τα ζητήματα που θέσαμε σε συνεργασία και με το ΥΕΘΑ.
Τέθηκε από την πλευρά μας το φλέγον κλαδικό θέμα, αυτό της αύξησης των αποδοχών μας, των μνημονιακών κρατήσεων, της ακρίβειας και συζητήθηκαν επίσης τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν νεοδιόριστοι συνάδελφοι και αναπληρωτές, ειδικά στη δυσκολία ανεύρεσης οικονομικής στέγης και συζητήθηκαν διάφορες λύσεις.
Όπως ήταν αναμενόμενο η Υφυπουργός μας παρέπεμψε στο Υπουργείο Οικονομικών για να συζητήσουμε αρμοδίως τις προτάσεις μας και αυτό θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στο χρόνο που διατέθηκε στη συνάντηση αυτή τέθηκαν και συζητήθηκαν θέματα χρηματοδότησης των ΕΚ και των σχολικών εργαστηρίων, οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων, προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων στα σχολεία για γραμματειακή υποστήριξη, αύξηση θέσεων και επιδομάτων των Υποδιευθυντών και Υπευθύνων Τομέων, προβληματισμοί για το Μεταλυκειακό έτος – Τάξη μαθητείας, τις δεσμευμένες θέσεις και τη νέα ΚΥΑ υλοποίησής του, προβολή των ΕΠΑΛ στα ΜΜΕ, κτιριολογικά προβλήματα, κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης και σχολικών μονάδων, την εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών με τη συνεχή αύξηση του φόρτου εργασίας με τα νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, του Ενδοσχολικού Συντονιστή, των εκπαιδευτικών ομίλων, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας κ.ά. με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Για όλα αυτά τα θέματα καθώς και αυτά που δεν προλάβαμε να συζητήσουμε στη συνάντηση αυτή καταθέσαμε στην υφυπουργό αναλυτικό υπόμνημα 50 βελτιωτικών σημείων και ζητήσαμε να έχουμε τακτικές συναντήσεις για την επίλυση των προβλημάτων και επαναλάβαμε για μία ακόμη φορά ότι η ΟΛΤΕΕ είναι η πιο αντιπροσωπευτική ομοσπονδία στο χώρο της ΤΕΕ (κάτι που αναγνωρίζεται και από το ΥΠΑΙΘ), γνωρίζουμε τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες και προσέρχεται σε τέτοιες συναντήσεις με υπεύθυνες και αξιόπιστες προτάσεις για την επίλυσή τους.
Τέλος επισημάναμε πως η ΕΕΚ θα πρέπει να εκπροσωπείται με ξεχωριστό Υφυπουργείο ΕΕΚ και όχι Γενική Γραμματεία καθώς διαχειρίζεται κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων για τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΚ, τη μαθητεία και τα Erasmus Pro και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για τα πτυχία επιπέδου 3 και 5.
Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ έχει προγραμματίσει συναντήσεις και με τους τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων για την προώθηση των ζητημάτων που απασχολούν την ΤΕΕ.